دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
معاون اقتصادی استاندار مازندران اعلام کرد
نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های استان لوری ارمنستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: مازندران ظرفیت‌های مهمی در بخش گردشگری ، کشاورزی و صنعتی دارد و از سوی دیگر بخش ورزشی، ترابری و صنایع چوبی خوبی در ارمنستان و استان لوری وجود دارد که می‌تواند یک ارتباط دوسویه موفق بین 2 استان همسایه در حاشیه خزر را رقم بزند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسن خیریانپور عصر امروز در نشستی که با حضور استاندار لوری جمهوری ارمنستان با رئیس و فعالان اقتصادی مازندران برگزار شد، از اشتراکات قدیم بین ارمنستان و مازندران که  اکنون نیز وجود دارد سخن گفت و الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اوراسیا و ظرفیت‌هایی که از استان مازندران به استاندار لوری معرفی شده است را زمینه مناسبی برای ارتباطات دوسویه عنوان کرد.

وی با اشاره به تفاهمنامه‌ای که صبح امروز به امضای استاندار مازندران و استاندار لوری ارمنستان رسیده است، آن را زمینه خوبی برای تعمیق مناسبات اقتصادی و تجاری در کنار روابط بسیار خوب سیاسی عنوان و اظهار کرد: با دیپلماسی خوبی که مد نظر هست، شرایط برای فعالان اقتصادی مهیاست که در چارچوب قراردادنامه، انعقاد قراردادهای جدید داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به بازدید "آندره فوکاسیان" از چند واحد اقتصادی و تولیدی مازندران اظهار داشت: تماشای این واحدها برای ایشان بسیار جذاب و جالب بود و این آمادگی را اعلام کردند هم برای صادرات مرکبات، کیوی و گل و گیاه و برنج و شیلاتی همینطور مواد غذایی، لوله و اتصالات و ماشین‌آلات کشاورزی همکاری‌های لازم و صادرات از جانب مازندران نجام شود.

خیریانپور ادامه داد: متقابلا مازندران نیز به برخی اقلام نیازمند است که از طرف ارمنستان قابل تامین است، لذا تجار و فعالان اقتصادی ما باید با جدیت ورود پیدا کنند.

نیازمندی‌ها و ظرفیت‌های استان لوری ارمنستان

"در زمینه گردشگری نیز با برقراری پرواز بین ساری و لوری اعلام آمادگی شد، در زمینه ورزشی و همچنین صنایع چوب نیز از سوی ارمنستان اعلام همکاری شد".

وی بار دیگر از "آندره فوکاسیان" استاندار لوری دعوت کرد که در راس یک هیات تجاری اقتصادی و اتاق بازرگانی در یک فرصت مناسب‌تر به مازندران بیایند و در زمینه دایر کردن شرکت‌های مشترک اقتصادی بین دو استان گفتگو کنند و متقابلا آمادگی خودمان را اعلام می‌کنیم که هیات تجاری اقتصادی ما نیز بازدیدی را از استان لوری ارمنستان داشته باشند و این سفرها آغازی برای مناسبات همه‌جانبه بین مازندران و لوری باشد.

به گزارش آوای خزر، در این نشست، فعالان اقتصادی حاضر در جلسه که هر کدام از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مهم استان در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شوند؛ به بیان سوالات و درخواست‌های خود پرداختند که استاندار لوری هم زمینه‌ها و نیازمندی‌های استان و هم ظرفیت‌های استان خود را اعلام کرد و این را هم گفت که در این زمینه یک سایت طراحی می‌شود تا شناخت بهتری از فعالان اقتصادی، نوع فعالیت و درخواست‌ها و توانمندی‌های آنها داشته باشیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها